טיפולי פוריות

בדיקות מקדימות סיכויי הצלחה ועוד...

כמה עובדות על טיפולי פוריות

מצב של אי פוריות מוגדר כמצב שבו זוג איננו מצליח להיכנס להריון במשך שנה למרות שמקיים יחסי מין ללא הגנה. הסיבות לאי פוריות יכולות להיות רבות ומגוונות, אולם לא תמיד מצריכות טיפול מיוחד, כי לעיתים, העניין מסתדר מעצמו. טיפולי הפוריות כוללים בד"כ הליך של הפריה חוץ גופית, הכולל שאיבת ביציות מהאישה וביצוע הפריה חוץ גופית במעבדה.במקרים מסוימים מוצע לאישה לעבור הליך כירורגי המתמקד בתיקון פגם שנתגלה בחצוצרות וגרם לחסימתן ובמצבים אחרים, אם כי נדירים יותר, מוצע הליך של תרומת זרע או תרומת ביצית.  לעיתים ניתנים טיפולים גם לגברים עקרים, הכוללים צנתור מיוחד לשיפור תהליך ייצור תאי הזרע או אפילו החדרה של סליל מיוחד שיעזור בכך.הטיפול נקבע בהתאם לסיבת העקרות שהתגלה ולאופיו של הקושי להיכנס להריון.

סיכויי הצלחה בהזרעה תוך רחמית

כיצד ניתן להגדיל את סיכויו של הטיפול?

טיפול ההזרעה המכונה גם IUI, מסייע לזוגות המתקשים להיכנס להריון באופן טבעי והוא  כולל הזרקה של זרע ישירות אל חלל הרחם.

 

שיפור הפוריות

משקל, תזונה, פעילות גופנית ועוד …

מעבר לאמצעים הרגילים המעורבים בטיפולי הפריון, כגון: זריקות, כדורים, הורמונים וכו', קיימות פעולות נוספות אשר יכולות לשפר את הפוריות ואת הסיכוי להיכנס להריון ולסייע בתהליך הטיפולי אותו אתן עוברות.

 

חשיבות הבדיקות המקדימות טרם טיפולי פוריות

טיפולי הפוריות המוצעים כיום יכולים מגדילים את סיכויי בני הזוג להיכנס להריון, ובמיוחד כשמשווים אותם לטיפולים שהוצעו בעבר. אולם, לאבחנה ישנו רכיב חשוב ומשמעותי במיוחד כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.

אבחנה שאיננה מדויקת, או כלל לא נכונה, יכולה לפגוע בסיכויי הצלחתם של הטיפולים ובכך לא להביא להריון. כדי לאבחן בצורה מדויקת את בעיית הפוריות, אבחון שיעלה בסופו של דבר את סיכויי הצלחתו של הטיפול, חשוב לבצע מספר בדיקות שונות, מעבר לבדיקות השגרתיות המוצעות כיום, כמו הבדיקות ההורמונליות למשל.

בניגוד לעבר, נדרשים הרופאים לספק אבחנה מדויקת לסיבת אי הפוריות כדי להציע את הטיפול המתאים. במדינות אירופה השונות וכך גם בארה"ב, למשל, ניתן לאבחן באופן מדויק את הפגמים בזרע ובביצית, מה שמעלה את סיכויי הצלחת טיפולי הפוריות בחמישים אחוזים! כל זאת, לצד בדיקות הדמיה, בדיקות גנטיות וגם בדיקות אמבריולוגיות.

מידת הצלחתם של טיפולי פוריות

טיפולי הזרעה תוך רחמית הכוללים שימוש בתרופה בשם איקקלומין נחשבים לטיפולים פופולאריים מאד כיום, ובעיקר במקרים של הפרעות ביוץ. האיקקלומין מביא לגירוי רב יותר של תהליך הביוץ ומאפשר את הבשלתם של זקיקי השחלה.

על פי מחקרים שבוצעו, השימוש בתרופה זו מביא לביוץ אצל 73 אחוזים מהנשים שפנו לטיפול ולהריון אצל כרבע מהנשים. השילוב בין כמה הליכים, כלומר, שימוש באיקקלומין והזרעה תוך רחמית מעלים יחד את הסיכוי להצלחתו של הטיפול ולכניסה להריון.

זריקות הורמונליות הן טיפול נוסף, שאחוזי ההצלחה שלו מגיעים ל – 10 אחוזים, ולעומתן, בהפריה חוץ גופית סיכויי ההצלחה גבוהים יותר ועומדים על 25 אחוזים, אולם יש לזכור שככל שגיל האישה צעיר יותר כך סיכויי הצלחתה של ההפריה גבוהים יותר.

 למידע בנושא הזרעה תוך רחמית הקליקו עליי!

 

טיפולי פוריות בישראל

ההתקדמות המשמעותית בתחום הרפואה המערבית הולידו לא מעט פתרונות המסייעים לרבים להתמודד עם בעיות בריאות שונות. גם בתחום הפוריות, ישנם כיום לא מעט חידושים הבאים לעזרתם של זוגות המתקשים להיכנס להיריון ולמעשה, ממוקמת ישראל בחוד החנית של רפואת הפריון. 

העליה המשמעותית במספר התינוקות הנולדים בתהליכי ההפריה המלאכותית, מחמיאים מאוד לרפואת הפריון הישראלית הגדלה ומתפתחת ומהווה דוגמא לעולם הרפואה. זוגות המתקשים להיכנס להיריון ימצאו מגוון טיפולים חדשניים במימון המדינה שיאפשרו להם להביא אל העולם ילדים בקלות רבה יותר מכפי שניתן היה לפני עשור.  

מדינת ישראל היא  המדינה היחידה בעולם שבה קיים מימון ציבורי בסל הבריאות לטיפולי פוריות עד גיל 45, המאפשר לבני זוג לבצע טיפולי פוריות ללא הגבלה עד להבאת שני ילדים לעולם.